Meest gestelde vragen
Hieronder vind je een overzicht met de meest gestelde vragen en antwoorden aan de TVB en haar commissies.
Met betrekking tot lidmaatschap en ledenadministratie
Welke lidmaatschapsvormen kent de TVB?
- Junior lidmaatschap (4 - 17 jaar)
- (jong) Senior lidmaatschap (jong senior: 18 t/m 25 jaar; senior: > 26 jaar)
- Zomerlidmaatschap (alleen beschikbaar vlak voor elke zomer)
- Niet-spelend lidmaatschap
Is er een wachtlijst?
Voor jeugd is er geen wachtlijst. Voor senioren is er op dit moment wel een wachtlijst. Bepalend voor jouw plek op de wachtlijst, is het moment waarop de inschrijving binnen is. Wij hanteren een wachtlijst voor inschrijvingen woonachtig in Badhoevedorp & Lijnden en een wachtlijst voor inschrijvingen die buiten dit gebied wonen. Bij annulering van je inschrijving wordt het betaalde inschrijfgeld niet gerestitueerd. Neem contact op met de ledenadministratie (ledenadminstratie@tvbadhoevedorp.nl) voor de actuele informatie over de wachtlijst.
Kan ik ook alleen padellid worden?
Nee, de TVB kent alleen een gecombineerd lidmaatschap van tennis en padel.
Hoe kan ik lid worden van de TVB?
Door het juiste inschrijfformulier in te vullen op de website van de TVB. Klik hier voor meer informatie.
Tot wanneer kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
Vóór 1 december van elk jaar. Ons verenigingsjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december. Opzegging van het lidmaatschap door het lid kan slechts geschieden tegen het einde van het verenigingsjaar en met inachtneming van een opzegtermijn van vier weken.
Wat is het voordeel van een niet-spelend lidmaatschap?
Je kunt op elk moment weer lid worden, ongeacht de wachtlijst en hoeft dan geen inschrijfgeld meer te betalen.
Ik ben verhuisd, waar geef ik dit door?
Je kunt inloggen op de website/klik op: “account” en “bekijk je persoonlijke gegevens” en pas hier het adres aan.
Ik heb een andere IBAN. Kunnen jullie dit wijzigen/aanpassen? Kan ik ook een machtiging voor automatische incasso afgeven?
Je kunt inloggen op de website/klik op: “account” en “bekijk je persoonlijke gegevens” en bij financieel wijzigen kun je de IBAN wijzigen. Je kunt hier ook een incassomachtiging afgeven (zonder machtiging wordt € 7,50 aan administratiekosten in rekening gebracht).
Is het mogelijk om één inlog te maken voor de hele familie?
Ja, dit is op eigen verzoek bij de ledenadministratie mogelijk, maar let wel op dat in dit geval alle facturen van één bankrekening betaald worden.
Wat zijn de regels om iemand te introduceren?
Je vindt deze regels terug op onze website onder “Vereniging/Statuten en reglementen/ Introductiereglement TVBadhoevedorp”.
Wat is tossen en hoe werkt dat precies?
Zie de info op de TVB website onder:
Hoe kom ik aan een nieuwe spelerspas?
Per 1 januari 2024 is de KNLTB gestopt met het uitgeven van nieuwe spelerspassen.
Je ledenpas hoef je daarom niet meer elk jaar opnieuw aan te vragen.
Wat heel handig is is dat je spelerspas staat vermeld in de TVB ClubApp. Als je die ClubApp hebt dan heb je altijd ook je spelerspas bij de hand.
Dus heel handig voor wedstrijden, toernooien etc.
Heb je die TVB ClubApp nog niet? Download hem hier.
Wat is het inschrijfgeld?
€15,- voor junioren lidmaatschap / €35,- voor (jong) senioren lidmaatschap.
Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?
Zie de informatie hierover op deze pagina van de TVB website.
Kan mijn kind ook lid zijn zonder te lessen?
Het is wel mogelijk, maar de TVB is hier geen voorstander van.
Kun je ook alleen lessen bij de TVB?
Nee, om gebruik te maken van de lessen die onze trainers aanbieden moet je eerst lid worden van de TVB.
Kan ik/mijn kind een proefles krijgen?
Afhankelijk van de beschikbaarheid en altijd in overleg met de hoofdtrainer.
Ik kan niet tennissen i.v.m. een blessure, krijg ik nu (een deel van mijn) contributie of lesgeld terug?
In sommige gevallen heb je recht op een gedeeltelijke restitutie van de contributie (zie restitutieregeling op de TVB website), restitutie van het lesgeld is niet mogelijk.
Veel gestelde vragen aan de Hoofdtrainer m.b.t lessen
Wat als het regent!!! Hoe weet ik of er les gegeven wordt?
Weer of geen weer het kan altijd voorkomen dat een les (tennis of padel) niet doorgaat.
Hoe kun jij hiervan op de hoogte worden gehouden?
Dat kan nu via onze TVB ClubApp want we hebben namelijk voor elke lesdag een 'groep' aangemaakt.
De tennis- en padelleraren beheren deze 'lesdag groepen' en zij zullen communiceren of een les wel of niet doorgaat voor een:
- specifiek lesuur(en)
- middag
- avond
- of gehele dag.
Dus volg 'jouw lesdag' en zet je meldingen aan dan ben jij op de hoogte of je les doorgaat ja of nee. Lees deze instructie hoe je lid van een 'groep' kan worden.
Bel het clubhuis op nummer 020-8224037. De trainers staan namelijk op de baan zolang de banen bespeelbaar zijn.
Ik wil graag meer informatie over lessen ontvangen
Stuur een e-mail naar: hoofdtrainer@tvbadhoevedorp.nl
Ik wil me graag afmelden voor een les
Dit kan bij je trainer aangegeven worden bij voorkeur 1 week voor de les waarvoor je je wilt afmelden er kan ook een mail gestuurd worden naar hoofdtrainer@tvbadhoevedorp.nl
Ik wil graag meer informatie ontvangen over het Zomerkamp
Stuur een e-mail naar: hoofdtrainer@tvbadhoevedorp.nl
Veel gestelde vragen m.b.t. toernooien en events:
Bij wie moet ik zijn als ik vragen heb over toernooien en events:
Neem contact op met Jeudkom@tvbadhoevedorp.nl als je vragen hebt over de volgende toernooien en events voor junioren:
- Jeugd Club Kampioenschappen
- Alle jeugdtoernooien en events
Neem contact op met Toerkom@tvbadhoevedorp.nl als je vragen hebt over de volgende toernooien en events voor senioren:
- Midzomer/Midzomernacht toernooi
- Openingstoernooi
- Tennis Clinic
- Ouder/kind toernooi
- Clubkampioenschappen
- Wintertoernooi in Wildenhorst
Neem contact op met senioren@klaverbladtoernooi.nl als je vragen hebt over de volgende toernooien en events voor senioren:
- Niet Meer Normaal Tropical Tennis Toernooi voor senioren
- Klaverbladtoernooi voor senioren
Neem contact op met padel@tvbadhoevedorp.nl als je vragen hebt over de volgende toernooien en events:
- Alles m.b.t. padel toernooien en events
Neem contact op met geitenbokken@tvbadhoevedorp.nl als je vragen hebt over de volgende toernooien en events voor senioren:
- Geiten- en bokkentoernooi
Veel gestelde vragen m.b.t. inloggen op de TVB website
Hoe werkt het als je je wachtwoord niet meer weet?
- Ga op de website rechtsboven naar 'inloggen'.
- Klik op 'opvragen?' en vul bij gebruikersnaam je e-mailadres waarmee je ingeschreven staat of je KNLTB-lidmaatschapsnummer/ ook wel Bondsnummer genoemd (staat op je ledenpas) in en klik op 'verstuur nieuw wachtwoord'.
- Op het betreffende e-mailadres ontvang je vervolgens een mail met daarin een wachtwoord.
- Klik daarna op de link 'Wachtwoord invullen', vul het toegestuurde wachtwoord in (gaat het snelst via kopiëren/plakken) en klik op de button 'Inloggen'.
- Je komt daaropvolgend in een nieuw scherm waarin je het toegestuurde wachtwoord in een eigen wachtwoord moet veranderen.
- Vul bij 'Huidige wachtwoord' het toegestuurde wachtwoord weer in. En vul bij de twee velden daaronder je nieuwe eigen wachtwoord in. Deze moet uit minimaal 6 tekens bestaan, waarvan minimaal 2 cijfers.
- Klik daarna op de button 'Bewaren' en ververs voor de zekerheid je browser (druk op F5).
Gedaan? Gefeliciteerd! Je account is nu actief.
Hoe het werkt als je met meerdere personen lid bent en je gebruikt hetzelfde e-mailadres?
In dit geval is het beter om in eerste instantie niet met het e-mailadres in te loggen. Weet je bijvoorbeeld het wachtwoord van je kind niet meer, gebruik dan de eerste keer het relatienummer van je kind. Het proces werkt verder hetzelfde als hiervoor aangegeven, alleen gebruik je het relatienummer/bondsnummer in plaats van het e-mailadres. Gebruik bij meerdere kinderen/leden wel verschillende wachtwoorden. Heb je eenmaal het wachtwoord voor je kind(eren) aangemaakt, dan kun je vanaf dat moment ook weer met jouw e-mailadres inloggen. Het wachtwoord bepaalt in dit geval welk persoonlijk account je te zien krijgt.
Meestgestelde vragen m.b.t. toegangshek en verlichting
Vraag 1. Doorhangen
Vraag. Doorhangen (update)
Wanneer er voor 45 minuten afgehangen wordt en niemand heeft daarna afgehangen, is er na de speeltijd een wachttijd van 45 minuten. Waarom kan er daarna niet opnieuw afgehangen worden?
Antwoord: De 45 minuten wachttijd is/was nodig om te voorkomen dat leden online kunnen reserveren voor bijv. 90 minuten achter elkaar. Dat is uiteraard niet de bedoeling geweest. De huidige situatie (niet kunnen doorhangen) is ook onwenselijk.
Wij hebben het systeem aangepast zodat er nu wel “doorgehangen" kan worden.
LET OP: omdat wij in blokken van 45 minuten strak achter elkaar afhangen, moet je op tijd doorhangen. Concreet betekent het dat je vóór de eindtijd van jouw reservering doorgehangen moet worden (wanneer niemand achter je heeft afgehangen). Voorbeeld: reservering van 14:00-14:45. Er staat géén reservering van 14:45 – 15:30. Je moet doorhangen voor de eindtijd van 14:45, dit kun je doen max. 5 minuten voordat je eigen wedstrijd afgelopen is.
Vooraf achter elkaar aaneensluitende tijden reserveren is NIET toegestaan.
Vraag 2. Automatische verlichting
Wanneer online gereserveerd wordt gaat ’s avonds automatisch de verlichting aan tijdens de gereserveerde tijd. De verlichting gaat uit na de gespeelde tijd van 45 minuten zodat wij in het donker staan. Hoe kan dat?
Antwoord: De verlichting is zo afgesteld dat dat na de gereserveerde tijd de verlichting nog 15 minuten blijft branden. Dit is niet altijd het geval. Wij gaan hiernaar kijken. Ook hier: nieuwe functionaliteit maar het gaat goed komen.
Vraag 3. Iemand meenemen
Kan ik iemand meenemen om te kijken naar mijn prachtige backhand en/of tennisspel?
Antwoord: Natuurlijk kan dat. Je krijgt toegang door jouw persoonlijk nummer in te toetsen bij de ingang. LET OP: Het is uiteraard niet toegestaan om al je vrienden mee te nemen en te gaan spelen (met uitzondering van één introducee).
Vraag 4. Toegang kinderen en ouderen tot het park
Het is mooi dat wij toegang tot het park krijgen met de code maar is dat geen probleem voor kleine kinderen en/of ouderen die geen “smartphone” hebben of digibeet zijn?
Antwoord: We gaan ervan uit dat de jongste kinderen worden begeleid door hun ouders. Die hebben dan de code op de telefoon. Oudere kinderen hebben vaak zelf een telefoon en hebben dus hun eigen code. Voor de ouderen die geen smartphone hebben en/of digibeet kan het ook vervelend zijn. Voor ouderen met smartphones die moeite hebben met de ClubApp, organiseren wij een korte sessie om hen te assisteren. Meer informatie hierover volgt.Helaas hebben wij geen oplossing voor ouderen zonder smartphone. Het beste is om de medespeler te vragen om toegang te krijgen.
Vraag 5: Misbruik
Hoe gaan jullie om met misbruik van het systeem?
Antwoord: Elk systeem kan misbruikt worden, inclusief de toegang tot het park en het afhangen. Wij gaan ervan uit dat leden verantwoord omgaan met de code en het digitaal afhangen. Bestuursleden en leden van het horecateam kunnen vragen naar de naam van het lid en checken of er afgehangen wordt. Bij misbruik kan het bestuur besluiten om het lid voor een bepaalde tijd geen toegang te verlenen of (bij herhaald misbruik) het lid te royeren.
Meest gestelde vragen m.b.t. communicatie van de TVB
Ik ontvang de nieuwsbrief van de TVB niet?
Log in op je account op de TVB website en ga daar naar 'Privacy instellingen' scroll vervolgens naar beneden totdat je dit ziet:
Als je hier geen vinkje hebt staan dan ontvang je dus niet de TVB nieuwsbrief en andere communicatie van de TVB. Zet daarom het vinkje aan om deze communicatie wel te ontvangen.
Op dit moment ontvangen alleen de leden van de TVB de nieuwsbrief. We zijn aan het bekijken of o.a. ook NS-leden deze communicatie kunnen ontvangen.
De nieuwsbrief van de TVB zit vaak in mijn spambox
Het gebeurt regelmatig, je wacht op een mailtje maar ontvangt hem niet. Hij blijkt dan in je spam map voor ongewenste e-mail terecht te komen. Je kunt dit voorkomen door de afzender van de TVB nieuwsbrief in dit geval do-not-reply@tvbadhoevedorp.nl als veilige afzender toe te voegen. Veilige afzenders zijn personen en/of domeinen waarvan je altijd de mail wilt ontvangen. Berichten van deze lijst veilige afzenders komen niet in je spam map terecht.
Je kunt je contactpersonen maar ook andere contactpersonen toevoegen aan de lijst met betrouwbare afzenders.
Hoe kun je veilige afzenders toevoegen in je mailprogramma?
De vele verschillende e-mailprogramma’s hebben allemaal een andere manier om dit te doen. Wij leggen hieronder uit hoe je dit in de meest populaire programma’s zelf kunt doen.
Veilige afzenders in Gmail
- Onder het Google logo staat Gmail met daarnaast een klein driehoekje.
- Klik op dit driehoekje en je ziet een dropdown waar ook Contacten in staat.
- Klik op het + symbool rechts onderin de hoek.
- Vul het e-mailadres in van de toe te voegen contactpersoon.
- Klik op opslaan.
Veilige afzenders in Outlook 2007/2010/2013
- Klik op het tabblad Start
- Klik op ‘ongewenste mail’ in de groep verwijderen
- Kies ‘Opties voor ongewenste mail’
- Kies het tabblad ‘Veilige afzenders’
- Klik op de knop ‘Toevoegen’.
- Typ het e-mailadres van de vertrouwde afzender in en klik op OK.
- Je ziet nu dat het adres in de lijst veilige afzenders staan.
Veilige afzenders in Apple Mail
- Apple Mail heeft geen speciale lijst voor veilige afzenders. Je moet de gebruiker toevoegen aan het adresboek.
- Open het adresboek.
- Klik op de knop Toevoegen onder de contactlijst.
- Er verschijnt een pop-up scherm en vul de gegevens in.
- Je hebt de gebruiker nu toegevoegd aan het adresboek
Veilige afzenders in Windows Live Mail
- Klik op het home tabblad
- Klik in de delete sectie op de junk knop
- Kies in de dropdown “Veiligheidsopties”
- Klik op het tablad veilige zenders en klik op toevoegen
- Voer het veilige emailadres in
- De afzender is toegevoegd aan de lijst met veilige afzenders.
Veilige afzenders in Office 365
- Klik op het tabblad “Start”
- Klik op het tabblad “Veilige afzenders”
- Klik op “Toevoegen”.
- De afzender is toegevoegd aan de lijst met veilige afzenders.
Veilige afzenders in Mozilla Thunderbird
- Klik op het adresboek
- Klik op “Nieuw contact” en daarna op het tabblad “Contact”
- Vul het e-mailadres en eventueel ook andere informatie over deze contactpersoon
- Klik op OK en de afzender staat in de lijst veilige afzenders
Veilige afzenders in overige e-mail programma’s
De andere programma’s die hierboven niet staan beschreven, geldt meestal dat je de afzender aan je adresboek moet toevoegen. Dit e-mailadres komt dan op je ‘whitelist’ te staan waardoor je aangeeft dat je van deze contactpersoon mail wilt ontvangen. Dit heet ‘whitelisten’ en dat doe je meestal zo:
- Open het bericht en kopieer het e-mailadres van de afzender
- Bij de e-mail instellingen staat ook vaak contacten, veilige lijst of adresboek
- Kies de optie Nieuwe contactpersoon toevoegen en plak het e-mailadres hierin
Bovenstaande vragen en antwoorden worden beheerd door de Communicatiecommissie neem contact op met webmaster@tvbadhoevedorp.nl als er onjuistheden in vermeld staan of als je aanvullingen hebt op bovenstaande.