Het toegangshek gaat vanaf dinsdag 28 november in gebruik genomen worden.

Afbeelding 1

Met ingang van 1 november is het winterseizoen ingegaan bij de TVB. Dit betekent dat er beperkt horeca aanwezig is. 

Het toegangshek gaat vanaf dinsdag 28 november in gebruik genomen worden.

Handleiding toegang tennis en padel park TVB

Omdat er lessen “buiten” worden gegeven en het bestuur er naar streeft om het hele jaar open te zijn, zal de horeca bij goed weer geopend zijn van maandag tot en met vrijdag van 18:00 uur tot 23:00 uur.

Om toegang tot het park te krijgen zal er met ingang van dit jaar gebruik gemaakt gaan worden van een automatisch toegangssysteem. De TVB ClubApp is hierbij essentieel. Heb je die de TVB ClubApp nog niet gedownload dan kun je hier doen.

Hierbij de uitleg van het toegangssysteem zie ook de FAQ onderaan deze pagina.

1. Altijd online een baan reserveren

Zoals bekend kan er alléén “on-line” een baan gereserveerd worden. Hiervoor gebruiken wij de ClubApp. Maak dus eerst een online reservering vóórdat je gaat spelen. Dit is belangrijk omdat ook de lichten op de baan worden gekoppeld aan de reservering. Geen reservering betekent dus géén licht. De baanverlichting blijft branden tot 10 minuten na afloop van de speeltijd.

2. Toegang park (keypad op het hek) 

Op het “toegangshek” van de club tref je een zgn. “keypad” aan (afbeelding 1). 

afbeelding_1_toegangshek_1.jpeg   Afbeelding 1.

Om toegang te krijgen tot het park moet je een code intikken in het keypad. Hiervoor heb je een toegangscode nodig. Let op: deze toegangscode is uniek per lid en wordt wekelijks ververst! 

3. Toegangscode

Jouw eigen toegangscode kun je vinden in de “TVB ClubApp” (zie afbeelding 2). 

afbeelding_2_tvb_clubapp_2.jpg  Afbeelding 2. 

LET OP: de code is uniek per lid en wordt elke week ververst! Deel deze code niet met anderen. In het geval van misbruik is het bestuur gerechtigd het betreffende lid voor een periode toegang tot het park te ontzeggen. 

4. Toegang sanitaire voorzieningen

Om toegang te krijgen tot de sanitaire voorzieningen moet dezelfde unieke code gebruikt worden. Naast de deur die toegang geeft tot de sanitaire ruimte, hangt een keypad (zie afbeelding 3a). Vriendelijk verzoek om de deur naar de sanitaire ruimte niet te hard open te trekken. Als het niet lukt om de deur te openen voer dan de toegangscode nogmaals in. Om naar buiten te gaan kan de deur simpel worden geopend door de hand voor de scanner te houden (afbeelding 3b).  De scanner zal dan groen oplichten. Zorg wel dat bij vertrek de deur goed gesloten is. 

afbeelding_3_a_1.jpeg Afbeelding 3a

 

afbeelding_3_b_1.jpeg   Afbeelding 3b

5. Vertrek park

Bij vertrek kan het toegangshek worden geopend door een grote zwarte knop die bevestigd is aan het hek (afbeelding 4). Het toegangshek sluit zichzelf door een zgn. dranger. Let aub op dat de deur goed gesloten is bij vertrek. 

afbeelding_4_1.jpeg   Afbeelding 4

De meest gestelde vragen zijn:

Vraag 1. Doorhangen

Vraag. Doorhangen (update)

Wanneer er voor 45 minuten afgehangen wordt en niemand heeft daarna afgehangen, is er na de speeltijd een wachttijd van 45 minuten. Waarom kan er daarna niet opnieuw afgehangen worden? 

Antwoord: De 45 minuten wachttijd is/was nodig om te voorkomen dat leden online kunnen reserveren voor bijv. 90 minuten achter elkaar. Dat is uiteraard niet de bedoeling geweest. De huidige situatie (niet kunnen doorhangen) is ook onwenselijk.

Wij hebben het systeem aangepast zodat er nu wel “doorgehangen" kan worden.

LET OP: omdat wij in blokken van 45 minuten strak achter elkaar afhangen, moet je op tijd doorhangen. Concreet betekent het dat je vóór de eindtijd van jouw reservering doorgehangen moet worden (wanneer niemand achter je heeft afgehangen). Voorbeeld: reservering van 14:00-14:45. Er staat géén reservering van 14:45 – 15:30. Je moet doorhangen voor de eindtijd van 14:45, dit kun je doen max. 5 minuten voordat je eigen wedstrijd afgelopen is.

Vooraf achter elkaar aaneensluitende tijden reserveren is NIET toegestaan.

Vraag 2. Automatische verlichting

Wanneer online gereserveerd wordt gaat ’s avonds automatisch de verlichting aan tijdens de gereserveerde tijd. De verlichting gaat uit na de gespeelde tijd van 45 minuten zodat wij in het donker staan. Hoe kan dat?

Antwoord: De verlichting is zo afgesteld dat dat na de gereserveerde tijd de verlichting nog 15 minuten blijft branden. Dit is niet altijd het geval. Wij gaan hiernaar kijken.  Ook hier: nieuwe functionaliteit maar het gaat goed komen. 

Vraag 3. Iemand meenemen

Kan ik iemand meenemen om te kijken naar mijn prachtige backhand en/of tennisspel?

Antwoord: Natuurlijk kan dat. Je krijgt toegang door jouw persoonlijk nummer in te toetsen bij de ingang. LET OP: Het is uiteraard niet toegestaan om al je vrienden mee te nemen en te gaan spelen (met uitzondering van één introducee). 

Vraag 4. Toegang kinderen en ouderen tot het park

Het is mooi dat wij toegang tot het park krijgen met de code maar is dat geen probleem voor kleine kinderen en/of ouderen die geen “smartphone” hebben of digibeet zijn? 

Antwoord: We gaan ervan uit dat de jongste kinderen worden begeleid door hun ouders. Die hebben dan de code op de telefoon. Oudere kinderen hebben vaak zelf een telefoon en hebben dus hun eigen code. Voor de ouderen die geen smartphone hebben en/of digibeet kan het ook vervelend zijn. Voor ouderen met smartphones die moeite hebben met de ClubApp, organiseren wij een korte sessie om hen te assisteren. Meer informatie hierover volgt.Helaas hebben wij geen oplossing voor ouderen zonder smartphone. Het beste is om de medespeler te vragen om toegang te krijgen.  

Vraag 5: Misbruik

Hoe gaan jullie om met misbruik van het systeem?

Antwoord: Elk systeem kan misbruikt worden, inclusief de toegang tot het park en het afhangen. Wij gaan ervan uit dat leden verantwoord omgaan met de code en het digitaal afhangen. Bestuursleden en leden van het horecateam kunnen vragen naar de naam van het lid en checken of er afgehangen wordt. Bij misbruik kan het bestuur besluiten om het lid voor een bepaalde tijd geen toegang te verlenen of (bij herhaald misbruik) het lid te royeren.  

 

Heb je nog steeds vragen hierover neem dan contact op met ictkom@tvbadhoevedorp.nl 

 

Met sportieve groet,

 

De TVB